След 4 години доминация Volkswagen напусна световния рали шампионат (WRC) след края на сезон 2016 – един от най-неприятните ефекти на глобалния скандал „Дизелгейт”, при който стана ясно, че компанията е реализирала 11 милиона дизелови коли, снабдени със софтуеър, обучен да лъже апаратурата за тестове на вредни емисии.
Нуждата от огромни средства, за да се покриват разходите по „Дизелгейт” наложи изтеглянето на VW от WRC, както и на Audi от световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24 часа на Льо Ман”.
Малко след оттеглянето си обаче от VW обясниха, че ще останат в моторните спортове, но с по-скромни проекти – пистов Golf за сериите TCR и Polo R5 за WRC2, континенталните и национални рали шампионати.
Сега шефът на VW Motorsport Свен Смеетс потвърди, че разработването на Polo R5 вече е в ход.
Новият автомобил ще се задвижва от модернизирана версия на 1,6-литровия турбо мотор, който задвижва Skoda Fabia R5. Чехите, които също са част от семейството на Volkswagen, доминират в WRC2 с 13 победи в последните 14 ралита.
Все още няма точна дата за първия тест на Polo R5, но Смеетс обяви, че това ще се случи през септември, а отделно от това от VW Motorsport са известили потенциалните си клиенти, че колата ще може да се поръчва за сезон 2018, като доставките ще започнат след 1 януари.
Смеетс потвърди и, че плановете за използването на Polo WRC версия 2016 година все още са живи, все пак става въпрос за колата, с която миналата година Себастиен Ожие взе четвъртата си поредна световна титла. Много частни тимове са убедени, че въпреки новите правила и развитието на WRC колите, шампионските автомобили на Ожие и компания все още могат да носят точки в световния шампионат, макар и карани от частни пилоти.
„Да, има интерес от клиенти, които искат да се състезават с надеждния и проверен Polo WRC, при това в различни ралита. Списъкът ни със задачи, включително и по тази тема е доста дълъг”, коментира Смеетс.