След един снежен и шест макадамови кръга, шампионата се завръща на асфалт за пръв път от януари насам. Въпреки че, зимните условия на Монте Карло са далеч по различно предизвикателство от немският асфалт.
„АДАС Рали Германия“ (18-21 Август) е едно предизвикателство по свой си начин разполагайки с три различни вида трасета. От тесни и неравни отсечки в лозя, изчистен и бърз асфалт в Саарланд до изключително сложният микс между асфалт и бетон на танковото трасе.
Докато колите ще разполагат с по-широки асфалтови гуми, по-големи спирачки и ниско окачване за по-добро сцепление, пилотите ще трябва да сменят стилът си на каране до момента изцяло.
На асфалт е нужно изключително прецизно каране, като дори и минимална грешка може да ти коства много време. Точките за спиране са доста по-късни, поради голямото сцепление спрямо макадамовите ралита. Това допълнително е и физическо предизвикателство за екипажите, които трябва да са добре подготвени в тази насока.
Победителят от рали „Германия“ през 2013, Дани Сордо обобщава трудностите на асфалтовото рали: „ Ралито е доста предизвикателно, много бързо с изключително много различни характеристики. Вълнуващо е да караш из лозята, много е бързо и тясно изпълнено с множество обратни завои. Военното трасе е много сложно, особено ако е мокро, затова е много важно да не правиш грешки“, обяснява испанецът.
Яри-Мати Латвала, който допринесе за много доброто представяне на Volkswagen през миналата година, разкри какво е да караш през 40 километровия етап Panzerplatte. „ Panzerplatte е много тежък етап. Има седем различни настилки само в този етап. От бетон, през стар и наръбен бетон, до доста начупен бетон и асфалт. Този етап си има от всичко, просто трябва да привикнеш към условията първи.“
„Също е много важно да имаш добро усещане за колата при спиране на етапът Panzerplatte, заради множеството кръстовища и разклонения. Много е важно и да разполагаш с добре позиционирана кола при преминаването на множеството бързи секции. Само тогава ще се уверен и ще можеш да атакуваш истински.“
Leave a Reply
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.