Сезон 2020 в световния рали шампионат ще трябва да включва поне още 4 ралита, за да може Ойт Танак да защити титлата си или пък да бъде излъчен нов световен шампион.
Преди началото на пандемията от коронавирус WRC успя да проведе три ралита: „Монте Карло”, „Швеция” и „Мексико”, като последното беше съкратено с един ден, за да могат екипите да се приберат в Европа. Вчера най-после беше потвърдено, че рали „Сафари” (16-19 юли) се отменя, след като организаторите доста време твърдяха, че ще се справят с коронавируса и нашествието от скакалци.
Другото отменено рали е „Португалия” (21-24 май), а „Аржентина” (23-26 април) и „Сардиния” (4-7 юни) засега са отложени, но шансовете да бъдат проведени този сезон не са особено големи.
Това означава, че може би сезонът ще бъде рестартиран с „Финландия” (6-9 август), а след това да се надяваме, че ще бъдат проведени „Нова Зеландия” (3-6 септември), „Турция” (24-27 септември), „Германия” (15-18 октомври), „Великобритания” (29 октомври – 1 ноември) и „Япония” (19-22 ноември). Ако това стане, сезонът ще е с 9 ралита, което е повече от достатъчно.
Рали директорът на ФИА Ив Матон обясни, че ако бъдат проведени половината от планираните състезания в първия официален вариант на календара за сезон 2020, то ще има нов шампион. А това означава 7 от 14, защото през ноември в календара бяха предвидени 14 ралита, но после падна „Чили” – може би единственото голямо автомобилно състезание в световен мащаб, което се провали по причини, различни от коронавируса.
Матон направи уговорката, че в момента не може да каже колко ралита ще бъдат проведени до края на годината.
От промоутъра на WRC прогнозираха, че до края на година може да бъдат проведени между 4 и 7 ралита, така че да има „пълноценен сезон”.
До края на май трябва да стане ясна съдбата на стартовете във Финландия и Нова Зеландия.
След първите 3 ралита тази година начело в класирането е 6-кратният световен шампион Себастиен Ожие (Toyota) с 62 т, втори с 54 е съотборникът му Елфин Еванс, а трети с 42 е Тиери Нювил (Hyundai). Четвъртото място е за 19-годишният новак на Toyota Кале Рованпера с 40, а настоящият световен шампион Ойт Танак (Hyundai) заема петото място с 38 точки. Топ 6 допълва Теему Сунинен (Ford) с 26.