09.10.2024

WRC иска да привлече китайски производител

Близкото хибридно бъдеще на световния рали шампионат може да се окаже интересно за нови компании, които се изкушават да влязат в спорта. В момента в WRC участват Toyota, Hyundai и M-Sport, като компанията на Малкълм Уилсън представлява Ford и догодина отново ще получава финансиране от страна на автомобилния гигант. M-Sport и Toyota вече потвърдиха, че ще участват в новата хибридна ера на WRC, която стартира с началото на сезон 2022. Големите шефове на Hyundai в Сеул все още не са потвърдили хибридния проект на тима, но се смята, че това е въпрос на време.

Новите WRC автомобили влизат в групата Rally1, която ще е на върха на пирамидата, а хибридното им задвижване осигурява пряка връзка с пазара.

„През 2030 година, според различните изследвания, хибридите ще достигнат 37-38 процента от продажбите на нови автомобили. Това прави WRC отлично маркетингово пособие за автомобилните производители”, обясни пред Sport Auto Петер Тул, спортен директор на WRC Promoter – компанията, кръстена без особена фантазия, която е промоутър на световния рали шампионат.

В същото време директорът по ралитата във ФИА Ив Матон (на снимката) полага сериозни усилия, за да привлече четвърти автомобилен производител във ФИА. Засега обаче без успех. Според Тул, кандидатът няма да дойде от Европа, а от Азия.

„Вече има китайски производител, който е активен на писта – допълни Тул. – Защо не тази компания или някоя друга да не се пробва и в ралитата, особено като се има предвид, че китайският рали шампионат е много важна тема за нас?”

Тул има предвид китайската марка Lynk & Co, която участва в WTCR – наследникът на световния пистов шампионат за туристически автомобили, печели победи и титли и разполага със сериозен маркетингов бюджет. Марката е собственост на гиганта Geely, но е насочена към Европа, ще произвежда коли тук и на практика погълна моторспорт подразделението на Volvo – Polestar, което беше отделено от тази част, която сега е подмарка за електромобили и хибриди на шведската компания, която също е собственост на Geely. В интерес на истината, в момента няма друга китайска марка, която да разполага с такава инфраструктура, а и във Великобритания вече няма толкова добре развити частни моторспорт компании като през 90-те, които да поемат реализирането и развитието на заводска програма в световния рали шампионат. Или поне така изглежда отстрани.

В последно време са много активни слуховете и за интерес от страна на поне една японска компания – в случая Subaru към завръщане в WRC. Но Mitsubishi също не трябва да се изключва от сметките, като преди това трябва да бъде внесен ред в компанията-собственик Nissan и нейния основен акционер Renault. Това ще означава, че Mitsubishi отново може да е глобална марка.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.